Maglownica to zupełnie inaczej zębatkowa przekładnia kierownicza montowana w samochodach. Dzięki niej koła skręcają. Kierowca rusza kierownicą a przy pomocy maglownicy ten ruch zostaje przeniesiony na koła.
Jeżeli pojawia się problem z maglownicą, samochodem trudno dostać się wręcz do warsztatu. Zwykle naprawa maglownicy łódź nie jest kosztowna, pod warunkiem, że kierowca nie zwlekał zbyt długo z naprawą. Przy problemach z maglownicą kręcanie staje się nieomalże niemożliwe, dlatego nie wolno ignorować pierwszych objawów awarii i udać się do warsztatu. Zwykle awaria objawia się tym, że kierowca słyszy nienaturalne stukanie w kierownicy. Czasem nawet na wolnych obrotach, nie tylko przy skręcaniu podczas jazdy. By sprawdzić stan maglownicy, trzeba rozkręcić samochód. Zupełnie inaczej nie da się sprawdzić, czy z maglownicą stało się coś złego. Oprócz tego maglownica to jedna z części samochodowych, która się zużywa w trakcie codziennej eksploatacji. Nie zawsze niezbędna jest wymiana, nierzadko wystarczy tylko regeneracja maglownicy łódź. W współzależności od modelu auta, a także doświadczenia i stylu jazdy kierowcy, maglownica daje o sobie znać po przejechaniu około 200-300 tyś. kilometrów. Jeżeli już awaria pojawia się częściej, to oznacza że samochód wiele jeździł po dziurawych drogach a kierowca nie zwalniał wówczas i narażał cały układ kierowniczy na bardzo duże drgania. Zdaniem niektórych mechaników po wymianie maglownicy konieczne jest ustawienie geometrii kół – to można zrobić na każdej stacji diagnostycznej.
Polecamy: naprawa maglownicy łódź.