Pozycjonowanie stron to ważny element długotrwałej kampanii marketingowej. Ułatwia danej witrynie zajęcie wysokiej pozycji na liście rezultatów poszukiwania w wielu wyszukiwarkach, z Wyszukiwarkę na czele, co znacznie zwiększa liczbę odwiedzin. Daje możliwość także na efektywne budowanie zaufania do danej marki albo produktu, sprawiając, że zapiszą się one na trwale w świadomości potencjalnych klientów i będą łatwo przez nich rozpoznawane.
Proces pozycjonowania w kampanii marketingowej można podzielić według dwóch wykorzystywanych metod, on-page , a dodatkowo off-page. Pierwsza z nich zajmuje się wszystkimi kwestiami związanym z przygotowaniem danej witryny pod kątem mechanizmów poszukiwania, nazywanych robotami, tak ażeby była dla nich lepiej widoczna , a dodatkowo zrozumiała. Druga metoda obejmuje z kolei ogół działań, jakie są podejmowane poza samą stroną, które posiadają na celu wzmocnienie skuteczności oddziaływania jej treści i opisujących ją słów oraz fraz głównych. Zdarzają się nierzadko przypadki uciekania się do dwuznacznych moralnie środków, takich jak nielegalne kupowanie linków i mimo że mogą one gwarantować bardzo dużą efektywność, to jednakże są niezgodne z zasadami wyznaczonymi przez Google. Nie polecam ich używać, a wykrycie skutkuje najczęściej poważnymi konsekwencjami, ze zbanowaniem danej witryny włącznie. Nie gorzej zatem skoncentrować się na metodzie on-page, którą w pełni akceptuje Wyszukiwarkę, dzięki której można pokazać użytkownikom internetu, że wszystkie informacje, jakie danym momencie potrzebują, bez kłopotu znajdą na mojej stronie. Ażeby to osiągnąć, powinno się trzymać się paru sprawdzonych zasad, zapewniając przede wszystkim użytkownikom jak najwygodniejszą obsługę strony, która powinna być przejrzysta i czytelna z bardzo dobrze zaprojektowaną nawigacją. Witrynę trzeba również zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych, szczególnie użytą grafikę czy zdjęcia, dzięki czemu przyspieszymy czas jej ładowania. Każda projektowana obecnie strona musi także uwzględniać zasady responsywności, które są bieżącym specyfikacją preferowanym, wdrażanym i rozwijanym przez Wyszukiwarkę.
Warto sprawdzić: strony zapleczowe na blogach.