Tworzenie własnego internetowego bloga – przekonaj się

W świecie blogów łatwo zostać zauważonym, gdy ma się unikalny styl w blogowaniu. Tak jak posiadanie unikalnego znaku firmowego w blogowaniu, używanie autentycznego stylu odgrywa kluczową rolę w sukcesie Twoich artykułów na blogu. Nie musisz być sztywny, o ile chodzi o pisanie treści na swojego bloga.

Jako bloger, całkiem dobrze jest uczyć się i ćwiczyć swój styl pisania, ażeby go dalej rozwijać. W ten sposób Twój głos będzie słyszalny, a Twoi zwolennicy będą czerpać wiedzę z każdego artykułu, który będziesz dodawać do swojego bloga online. Najlepiej jest zawrzeć w nim swoją osobowość, by czytelnicy poczuli, że pisze go prawdziwa osoba.Styl ma znaczeniePostaw czytelnika na pierwszym miejscu. Misją pisania jest jasna, nierzadko perswazyjna, komunikacja. Nie chodzi tu o Ciebie ani Twoje sprytne pomysły. Jeżeli już piszesz po to, by zrobić złudzenie, odwracasz uwagę czytelnika od treści. Dobre pismo jest jak witryna internetowa sklepowa. Powinna być czysta i przejrzysta, ażeby czytelnik mógł bez przeszkód zapoznać się z zawartością. Uporządkuj swoje myśli. Do większości tekstów nie jest potrzebny szczegółowy konspekt. Musisz natomiast wiedzieć, co pragniesz powiedzieć, zanim to zrobisz. Jeżeli bardzo dobrze czujesz się z konspektem, jakiego nauczyłeś się w szkole, użyj go. W innym wypadku wystarczy zanotować ważne kwestie, które chcesz poruszyć, i ułożyć je w takiej kolejności, w jakiej pragniesz je pokazać. Pomysły, które nie są bezpośrednio powiązane z tymi punktami, trzeba wyeliminować.Dlaczego warto utworzyć przewodnik po stylach bloga? Głównym powodem utworzenia przewodnika po stylach blogów jest usprawnienie procesu pisania i projektowania. Stanowi on listę kontrolną, której możesz użyć, by zachować spójność i jakość wszystkich swoich artykułów i grafik. W tym celu wszyscy właściciele blogów powinni utworzyć przewodnik stylu, najlepiej już na początku prowadzenia bloga. Innym ważnym powodem, dla którego warto wytworzyć przewodnik stylu, jest zachowanie spójności, gdy zatrudniasz innych autorów. Wolni strzelcy, blogerzy gościnni i redaktorzy muszą wiedzieć, czego oczekujesz. Przewodnik stylistyczny to najprostszy sposób, ażeby to osiągnąć – wystarczy wysłać go nowym współpracownikom na początku współpracy.Sprawdź: jak można o kimś zapomnieć.