Elektryczne wspomaganie kia uznawane jest za rozwiązanie lepsze niż wspomaganie hydrauliczne. Wynika to w dużej mierze z tego, że wspomaganie elektryczne, w odróżnieniu od hydraulicznego jest bezobsługowe i właściwie bezkosztowe. Na dzisiaj znakomita większość producentów samochodów rezygnuje ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektrohydraulicznego albo elektromechanicznego, które potocznie nazywane jest wspomaganiem elektrycznym.
W przypadku wspomagania elektrycznego lżejszy ruch kierownicy uzyskuje się za pomocą silnika elektrycznego a nie pompy. Układ elektryczny jest prostszy w budowie i tańszy, bo zużycie paliwa przy takim układzie wspomagania jest znacznie niższy. Nie są to może zbyt duże wartości, ale na poziomie od 0,5 do 1 l. Dla przeciętnego użytkownika nie będzie to wiele, niemniej jednak każdy producent samochodu chce zyskać jak najniższą wartość spalania własnego modelu samochodu, więc przeznaczenie mechanizmu wspomagania w postaci silnika elektrycznego jest dla niego bardziej korzystne. Wspomaganie elektryczne nie należy do awaryjnych podzespołów w samochodzie. Silnik pracuje wyłącznie wtedy, gdy kierowca de fakto tworzy ruch kierownicą. Sam układ jest cichy i świetnie współgra z zamontowanymi w samochodzie systemami bezpieczeństwa typu ESP i ABS. Pobór prądy przez wspomaganie jest minimalny, ale w sytuacji awarii akumulatora wspomaganie jest jednym z owych podzespołów, który się wyłącza. Na takiej samej zasadzie, jak nie można wtedy uruchomić radia, czy światła wewnątrz samochodu.
Zobacz więcej: wspomaganie kia.