Reklama prasowa w pigułce

Reklama prasowa obecna jest zarówno w codziennych gazetach, jak i w specjalistycznych czasopismach. Ażeby była ona skuteczna, niezbędna jest wiedza na zagadnienie tzw. środowiska prasowego. Znajomość rynku i jego odbiorców to podstawa, dzięki której można właściwie wybrać rodzaj prasy dla danej reklamy i dotrzeć z nią do grupy najbardziej zainteresowanych osób.

Na rynku prasowym podstawowe znaczenie posiada częstotliwość ukazywania się dokładnie sprecyzowanej pozycji. Miesięczniki, czyli czasopisma codzienne oraz periodyki (tygodniki, miesięczniki czy kwartalniki) wyróżniają się między sobą zarówno formą wydania, jak i grupą czytelników.
Marketing prasowa chętnie korzysta z popularnych gazet, zarówno tych ogólnokrajowych, jak i regionalnych. Ich pozytywną właściwością jest szeroki zasięg , a dodatkowo szerokie grono czytelników. Minusem promocji zamieszczanej w takiej gazecie jest jednak dość niska jakość druku, krótkie życie egzemplarza oraz stosunkowo duża cyfra reklam ukazujących się w jednym numerze.
Inną specyfikę mają już czasopisma, które docierają do ściślej określonych grup społeczeństwa. Ich zasadniczą pozytywną właściwością jako miejsca na reklamę jest wysoka skuteczność komunikacji, wspaniała jakość druku oraz dodatkowo długie życie egzemplarza. Innym plusem używania promocji zamieszczanej w czasopiśmie jest sposobność dotarcia z przekazem do wyspecjalizowanej grupy odbiorców. Koszty przygotowania materiału do publikacji , a dodatkowo samo umieszczenie reklamy są tu już znacznie wyższe niż w sytuacji popularnych dzienników.